AreBiz_0334.jpg

Våra tjänster

Vi tar hand om allt
-om ni vill

Våra tjänster

Med engagemang och personlig service är vi er självklara samarbetspartner för genomförandet av er nästa kongress, konferens, möte eller event.


Projektledning & planering

Vi är projektledare i samarbete med er och ansvarar för allt det praktiska och all logistik från start till mål. Vi tar in offerter och gör bokningar av lokaler, måltider, teknik, hotell, underhållning, föreläsare, mm. Tillsammans utformar vi en tidplan och marknadsplan.
Ni som arrangör kan koncentrera er på programinnehållet och låta oss hantera allt praktiskt.


abstracts

I många vetenskapliga kongresser är abstracts en viktig del i planeringen av programmet. Vi erbjuder hantering med hög kvalitet i ett skräddarsytt system som hanterar hela processen från inlämning till slutpresentation. Kommunikationen mellan författare och den vetenskapliga kommittén sker via systemet. Det effektiviserar för den vetenskapliga kommitténs arbete med bedömning och programläggning.


sociala arrangemang

Förutom programinnehållet är det uppskattat när deltagare får tillfälle att nätverka, träffa kollegor och njuta av god mat. Både välkomstmingel, middag med underhållning eller till exempel ett yogapass på morgonen kan förgylla kongressen och ge en både lärorik och minnesvärd upplevelse.


ekonomi

I planeringen inför er kongress är ekonomin väldigt viktig. En budget som innehåller alla intäkter och kostnader genererar rätt deltagaravgift och ett önskat resultat. Naturligtvis hålls en budget levande under hela planeringsfasen och genomförandet. Vi har lång erfarenhet av ekonomihantering för både mindre och större arrangemang. Det ger en trygghet för er som arrangör.


utställare och sponsorer

En viktigt del i många kongresser är medverkan av utställare och sponsorer. Det kräver en gedigen planering och vi hjälper till med allt från inbjudan till avtalsskrivning, fakturering, korrespondens, planering av utställaryta och service vid genomförandet.


hemsida och app

Om er kongress har en egen hemsida och App så hjälper vi till med att samordna innehåll med texter och bilder. I de fall där kongressen behöver hemsida och App erbjuder vi det via vårt system. Det finns färdiga mallar att välja från för att snabbt komma igång och hålla kostnader nere. Appen kopplas till eventet och kan innehålla personliga val, program mm.


deltagare

Vi skapar skräddarsydda anmälningsformulär för evenemang med alla val som kan komma i fråga, tex seminarieval, logibokning och sociala aktiviteter både för deltagare och föreläsare. Vi gör bekräftelser och kan göra extra utskick via både e-post och SMS via systemet. Självklart är det oss som deltagaren kontaktar för frågor och information.
Arrangören kan få inlogg i systemet för att följa status för anmälningar.


vi är på plats vid genomförandet

När kongressen startar finns vi på plats och tar hand om registrering av deltagare, tar emot föreläsare och utställare. Alla deltagare får sin namnbricka och ev materiel. Vi har förberett ett gediget körschema för att ha koll på alla detaljer och ser till att allt går enligt planerna.


övrigt

Efter genomförande gör vi en utvärdering och sammanställer alla synpunkter.

”Har haft förmånen att samarbeta med Congresso före, under och efter genomförande av Donsö Shipping Meet. Congresso levererar alltid kvalitet och är en viktig framgångsfaktor för vårt unika event, som ställer stora krav på flexibilitet, gediget kunnande och vilja till utveckling för att tillgodose Donsö Shipping Meets behov. Jag ser fram emot fortsatt gott samarbete i samband med DSM2025!”
— Ann-Sofie Ankarcrona, projektledare, Donsö Shipping Meet AB